Focus kinderkleding Jottum en Cakewalk succes
De keuze om zich alleen nog te focussen op de merken Jottum en Cakewalk pakt goed uit voor het Nederlandse modebedrijf Waalwear Kids. De organisatie heeft een jaar geleden het roer omgegooid en de collecties van Barbara Farber, Pointer en Dobber jr. laten vallen. Waalwear Kids ontwerpt volgens eigen zeggen stoere, lieve, klassieke en aanvallende kinderkleding voor eigentijdse kinderen. De vernieuwing van het bedrijf is goed ontvangen. Algemeen directeur Jeannine Butzelaar op Fashionunited.nl: “We zijn trots en hebben met het hele team hard geknokt.”
In de huidige economische omstandigheden was het niet meer mogelijk om vijf kinderkledingmerken succesvol in de markt te houden. Jottum en Cakewalk bleven bestaan omdat deze merken goede resultaten boekten. Het distributiekanaal, de kwaliteit van de collecties kinderkleding en de goede internationale kansen voor de twee merken gaven Waalwear Kids veel vertrouwen.
Foto: Kidslog.nl
Bijzondere kinderkleding
De kinderkleding van Waalwear Kids wordt verkocht in Nederland, Engeland, Duitsland en Spanje. Het ene land presteerde het afgelopen jaar beter dan het andere land. Waalwear Kids merkt wel dat consumenten twee keer nadenken voor ze iets kopen, maar dat is volgens het bedrijf geen reden voor onrust. Butzelaar: “We zien dat ouders graag bijzondere kinderkleding kopen. Het product moet natuurlijk kwalitatief goed zijn, maar het mag er ook speciaal uitzien. Voor iets bijzonders loopt de consument nog wel warm.” Dat Jottum en Cakewalk het goed doen, merkt het bedrijf ook aan de vele nabestellingen.
Waalwear Kids is een onderdeel van Logo International. Hieronder vallen ook WE Fashion, O’Neill, Van Gils en Setpoint. Kinderkleding van Jottum wordt momenteel bij achthonderd verkooppunten verkocht, Cakewalk is verkrijgbaar bij zevenhonderd verkooppunten. Met toegewijde teams wordt er aan de merken gewerkt. Elk team heeft zijn eigen vakgebied binnen de kinderkleding, van ontwerp tot verkoop en van productie tot marketing.