Online kinderkleding merken
Meer dan de helft van de ouders met kinderen tot 14 jaar koopt kinderkleding online. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Panel Services. Nog geen tien jaar geleden was dat aandeel slechts eenvijfde. Het gaat echter niet om enorme bedragen: de meerderheid (55 procent) van de ouders doet maximaal 20 procent van de uitgaven aan kinderkleding online. Slechts vijf procent koopt meer dan 60 procent van de kleding op het internet.
Sommige merken spelen handig op deze behoefte in. Zo zijn er tegenwoordig merken zoals Chaos-and-order.com die alleen online te verkrijgen zijn. Chaos-and-order.com is een initatief van inkoopster Miranda Veurink en styliste Christa Hubert. Zij hebben zeer bewust gekozen voor een online aanbod. De looks? Vrolijk, stoer en onbezorgd.
Surf en snow kinderkleding
De traditionele spelers in de kinderkledingmarkt boeren ook nog steeds goed. Zo loopt de verkoop van O’Neill kinderkleding nog steeds storm, terwijl het imago de afgelopen vijftig jaar nauwelijks is veranderd. Nog steeds heeft de kleding een trendy surf- en snow-uitstraling. Dat is te danken aan de waarde die het kledingbedrijf hecht aan innovatie en stijl.
Van wetsuit naar kinderkleding
O’Neill is bekend geworden door de uitvinding van de wetsuite. Oprichter Jack O’Neill was op zoek naar een pak om surfers in de koude zee bij Noord-Californie warm te houden. Min of meer per toeval stuitte hij op het materiaal neopreen, een soort rubber. Hiervan ontwierp hij de eerste wetsuit, zodat hij en zijn collega’s het hele jaar door konden surfen.
Kinderkleding voor elk seizoen
Inmiddels kunnen kinderen van top tot teen in kleding van O’Neill worden gestoken. Duurzaamheid en comfort staan hierbij centraal. Felle, vrolijke kleding in de warme maanden; warme, stevige stoffen in de koude maanden. Kortom, voor elk seizoen een passende outfit!