Op en top stylish, de kindercollectie van Lanvin
Meer en meer bekende labels lijken te gaan inzien dat wat zij in het groot maken, het ook geweldig kan doen in het klein. Nog even en je dochter staat erop haar eigen Louis Vuitton-gymtas te krijgen, want die past zo waanzinnig bij haar Burberryjas en Manolo Blahniks (met plat hakje uiteraard - wel om de ruggetjes denken!).
Nu het einde van de recessie in zicht komt, is het voor de grote labels hét moment om met een kinderlijn te komen. En dat doen ze ook volop. De meest recente die we kunnen toevoegen is Lanvin.
Kinderkleding collectie Lanvin
Lanvin gaat een kinderkledinglijn uitbrengen die zal bestaan uit 25 artikelen. De collectie is bedoeld voor meisjes tussen de vier en tien jaar. Directeur van Lanvin, Thierry Andretta: “Het is een manier om de wereld van Lanvin te vertalen naar de wereld van kinderen.” De collectie bestaat uit jurken, T-shirts, jassen, truien en accessoires. De gebruikte stoffen kosten tien keer meer in vergelijking met de stoffen die normaal voor kinderkleding gebruikt worden. Het mag dus duidelijk zijn dat we het hier niet over het type 'buitenspeelkleding' hebben. De collectie wordt midden juni in New York onthuld en zal te koop zijn in maximaal 80 Lanvin verkooppunten, waaronder de winkels in New York, Parijs, Los Angeles, Beijing, Hong Kong en Milaan.
Designermerken Gucci, Fendi en Stella McCartney hebben inmiddels ook een speciale lijn voor kinderen. De grote merken houden er verschillende strategieën op na. Sommige merken, waaronder Paul Smith en Missoni, maken de kleding voor hun volwassen publiek na in het klein. Een goed voorbeeld is de mini-trenchcoat van Jean Paul Gaultier. Andere modehuizen richten zich wel specifiek op kinderen. Zo maakt Gucci gebruik van paardenprints in hun lijn voor kinderen.